Mobilitat en Assen. Dia 6
Hui ha sigut l’últim dia del curs. I el més
intens! He començat a les 10 i hem acabat a les 19. Però ha sigut molt
profitós.
Hem començat el dia jugant, amb una aplicació
pràctica de com aplicar la tècnica story telling a l’aula, com un exemple de com usar
gamificació en les nostres classes. Ha estat divertit, molt col·laboratiu i més
difícil del que semblava. Després ens han explicat les característiques de la
gamificació, que no vol dir jugar en l’aula sino aplicar les característiques
del joc (regles, recompenses, col·laboració...) al que volem ensenyar.
.jpeg)
Després de dinar hem experimentat la importància
de donar instruccions. Com a professors estem acostumats a donar instruccions
als nostres alumnes, però no sempre les entenen tal i com nosaltres voldríem. I
no sempre és culpa seua. Ens hem adonat que potser les instruccions no siguen
tan clares com ens pensem. L’exemple de fer un sandwich a partir d’unes
instruccions no ha eixit com esperàvem.
Una altra activitat relacionada amb la anterior i que m’ha semblat molt interessant ha sigut la d’utilitzar peces de LEGO per a comprovar les barreres de comunicació. Ens hem separat per parelles i un membre de la parella havia de donar instruccions a l’altre de com fer una determinada figura amb peces de LEGO. Però, cap de les dos persones podia veure el que tenia l’altra. Ha sigut molt més difícil del que pareix.
Un dels aspectes que no he mencionat fins ara, però que ha sigut molt enriquidor, és el fet d’estar envoltada sempre per companys d’altres països, de diferents matèries, inclús de diferent etapes. Tots compartim la passió per l’ensenyament i també els problemes i les dificultats als quals ens enfrentem cada dia. No importa el país, la matèria o l’edat dels alumnes, els reptes són els mateixos. Poder compartir-los ens ha donat ferramentes, idees i sobre tot forces per a enfrontar-nos a ells amb il·lusió i ganes. Una experiència única que recomane a tots els docents.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada