Mobilitat en Assen. Dia 6

 

Hui ha sigut l’últim dia del curs. I el més intens! He començat a les 10 i hem acabat a les 19. Però ha sigut molt profitós.

Hem començat el dia jugant, amb una aplicació pràctica de com aplicar la tècnica story telling  a l’aula, com un exemple de com usar gamificació en les nostres classes. Ha estat divertit, molt col·laboratiu i més difícil del que semblava. Després ens han explicat les característiques de la gamificació, que no vol dir jugar en l’aula sino aplicar les característiques del joc (regles, recompenses, col·laboració...) al que volem ensenyar.





                                      

Després de dinar hem experimentat la importància de donar instruccions. Com a professors estem acostumats a donar instruccions als nostres alumnes, però no sempre les entenen tal i com nosaltres voldríem. I no sempre és culpa seua. Ens hem adonat que potser les instruccions no siguen tan clares com ens pensem. L’exemple de fer un sandwich a partir d’unes instruccions no ha eixit com esperàvem.


Una altra activitat relacionada amb la anterior i que m’ha semblat molt interessant ha sigut la d’utilitzar peces de LEGO per a comprovar les barreres de comunicació. Ens hem separat per parelles i un membre de la parella havia de donar instruccions a l’altre de com fer una determinada figura amb peces de LEGO. Però, cap de les dos persones podia veure el que tenia l’altra. Ha sigut molt més difícil del que pareix.

                                        



Com a tasca d’avaluació hem completat un qüestionari i hem fet un  photoreportatge de tot el que hem viscut i hem aprés estos dies. Després els hem compartit amb els nostres companys. Ha sigut un bonic fi de curs.

Un dels aspectes que no he mencionat fins ara, però que ha sigut molt enriquidor, és el fet d’estar envoltada sempre per companys d’altres països, de diferents matèries, inclús de diferent etapes. Tots compartim la passió per l’ensenyament i també els problemes i les dificultats als quals ens enfrentem cada dia. No importa el país, la matèria o l’edat dels alumnes, els reptes són els mateixos. Poder compartir-los ens ha donat ferramentes, idees i sobre tot forces per a enfrontar-nos a ells amb il·lusió i ganes.  Una experiència única que recomane a tots els docents.

 

 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PER FI EL GRAN DIA........ARRIBADA A ALMELO !!!

1r dia Madeira