Mobilitat en Assen. Dia 4
Ja estem a meitat de la setmana i les
activitats són cada dia més participatives. Hem començat el matí amb una visita
al Drents Museum. Allí ens esperava el “coordinador de educació”, encarregat
de coordinar les activitats del museu amb els grups d’estudiants visitants. Les
activitats es basen en tècnica EduLARP (Educacional Live Action Roleplay). L’objectiu és submergir els alumnes en una
època passada, que tingan de veritat una sensació històrica. Ho fan a partir d’una
història inventada, en la qual han de resoldre problemes de l’època a partir d’objectes
reals, de col·laboració entre ells i d’adquisició de compromisos. Qualsevol
solució és possible, i l’educador només guia la història. Nosaltres, els
profes, hem actuat hui d’alumnes i ha sigut una experiència única. És una
pràctica que estimula la creativitat, el diàleg i el raonament i que es pot
adaptar a qualsevol matèria, a qualsevol edat i fer-la en un aula.
Una part del museu és la casa de nines més gran d’Europa. En realitat és una casa del segle XVIII perfectament conservada i adaptada perquè tot es puga tocar. També ens han explicat les activitats que fan per a alumnes d’entre 10 i 14 anys.
Després de dinar hem treballat la tècnica del mind-mapping. A partir d’unes regles bàsiques hem tingut que crear un mind map en equips. Quan ja pensàvem que era una tasca fàcil ens han posat restriccions a cada participant. En el meu grup una companya no podia veure, un company no podia parlar, i jo era l’única que podia escriure però amb un guant en la mà que dificultava molt la feina. A més, tenia que fer d’intèrpret entre la companya “cega” i el company ”mut”. Tot un repte que ens ha ajudat a comprendre millor com es senten els alumnes amb diversitat funcional quan treballen en l’aula. Al final ens hem entès i ens hem creat un producte molt xulo que hem explicat als nostres companys.
Quina passada d'experiència! Combinant aprenentatge, diversió i inclusió de manera brillant. Molt bona idea el poder viure en primera persona els reptes dels alumnes amb diversitat funcional. Segur que això ens fa vore l'aula amb altres ulls!
ResponElimina