Mobilitat en Assen. Dia 2
Hola de nou.
Les classes comencen a les 10 i, com soc molt matinera, després d’un bon desdejuni he anat amb Martin, el professor alemany, a Asserbos, el tercer bosc més antic del país i que està tan prop de la ciutat que hem anat caminant. I de camí ens hem trobat amb una sorpresa en mig de la ciutat:
Les classes han començant amb una presentació de cada participant sobre la seua escola, les activitats que fan i el sistema educatiu del seu país. Els ponents ens han parlat del sistema educatiu neerlandès i després hem tingut una taula redona per a comentar les principals similituds i diferències entre els diferents països. Crida l’atenció que en Alemanya tenen 16 sistemes educatius diferents, un per cada estat federal. També m’ha sorprès que tant en Itàlia, com en Països Baixos com en Alemanya tots els alumnes passen un examen obligatori al final de la seua etapa educativa. Ha estat una discussió tan enriquidora que ens hem botat la pausa per al cafè i hem arribat mitja hora tard a dinar.
Després de dinar tots junts hem canviat completament de temàtica i hem fet un col·loqui sobre con afecta el canvi climàtic als drets humans, en especial al dret a l’educació.
Per últim hem aprés la tècnica dels “six thinking hats” per a desenvolupar el pensament crític i la presa de decisions, i l’hem aplicada en grups per a respondre a la pregunta: què podem fer per a reduir el fracàs escolar? La veritat és que és una tècnica que funciona perquè hem tret moltes més idees que si només haguérem discutit en grups la pregunta (i no, no ens hem posat cap barret)
Demà, més 😃
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada